Huidige coronaregels voor sport

Spelregels voor sport

Iedereen mag weer binnen en buiten sporten. De basismaatregelen moeten de kans op besmettingen voorkomen. Er geldt:

• Binnen en buiten gelden geen beperkingen. Sporten in groepsverband is toegestaan.
• Wedstrijden zijn toegestaan. Het gaat zowel om wedstrijden onderling en wedstrijden tegen andere clubs.
• Als het nodig is voor de sportbeoefening is 1,5 meter afstand voor personen vanaf 18 jaar niet verplicht. Na het sporten is 1,5 meter afstand houden wel verplicht.
• Houdt u verder aan de basisregels om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.
• Bij amateursport is publiek toegestaan, zowel bij wedstrijden als bij trainingen. Publiek heeft een vaste plek op 1,5 meter afstand van elkaar.
• Er mag beperkt gebruik worden gemaakt van kleedkamers en douches.

Basisregels voor iedereen
• Was vaak en goed uw handen.
• Houd 1,5 meter afstand van anderen.
• Blijf thuis bij klachten en laat u direct testen.
• Zorg voor voldoende frisse lucht.

Was uw handen

• Was vaak en goed uw handen met water en zeep. Dan kunnen virusdeeltjes zich niet verspreiden.
• Doe dit altijd als u thuiskomt of ergens op bezoek komt.
• Raak uw gezicht zo min mogelijk aan.
• Hoest of nies in uw elleboog.
• Schud geen hand