Afscheid Dick en Koos

Op dinsdag 27 juni j.l. namen het bestuur en leden van badmintonvereniging SV Meteoor op passende wijze afscheid van voorzitter Koos Kuilman (69) en secretaris Dick Pruis (79). Beide heren zijn de afgelopen jaren zeer gewaardeerde bestuursleden geweest, die over grote kennis én kunde binnen de badmintonwereld beschikken.

Dick Pruis is vanaf 22-01-1981 secretaris van de club, ruim 42 jaar lang heeft hij allerlei taken binnen het bestuur vervult.
Dick was altijd een belangrijke spil in zowel het bestuur als regionale bond gerelateerde zaken. Het takenpakket wat Dick op zich nam was dan ook oneindig lang. In mei 2018 is hij voor zijn inzet door Badminton Nederland gehuldigd met een erepenning tijdens het 50e Internationaal Master Toernooi van SV Meteoor. Dik verdiend na alle tijd die hij in deze vrijwillige taken gestoken heeft.

Koos Kuilman is vanaf 02-10-1998 voorzitter van de club, bijna 25 jaar lang heeft ook Koos veel betekent voor de club. Rond 2005 trok de badmintonbond de stekker uit de regionale trainingscentra. Koos zijn kinderen zaten hierop en hij vond dat extra trainingen van waarde waren. Hierop richtte hij een talentencentrum op in Veendam. Op het hoogtepunt van dit talentencentrum kwamen er 40 kinderen 2x per week voor extra trainingen, het was een groot succes! Ook was Koos van de partij bij veel toernooien door heel Nederland en stelde hij zelfs zijn kantoor in Assen beschikbaar voor ouderavonden.

SV Meteoor neemt hiermee dus afscheid van 2 zeer gewaardeerde vrijwilligers en badmintonliefhebbers die enorm veel betekent hebben voor badmintonvereniging SV Meteoor. Om hen te bedanken voor hun toewijding, inzet en prestaties de afgelopen jaren heeft het “nieuwe” bestuur een afscheidstoernooi georganiseerd. Alle leden, bestuursleden en ook hun familieleden zijn daarom uitgenodigd op deze avond om hen een eervol afscheid te geven.

Zowel Koos als Dick hebben aangegeven altijd vragen te willen beantwoorden en het nieuwe bestuur een helpende hand te bieden indien noodzakelijk. Het siert ze en laat zien dat beide heren de club niet in de steek laten!